BG плакатът - предмет на обожание, на колекционeрска страст и на международни проекти, но и изкуство, което безславно „напусна” градската среда и загуби цели свои същностни раздели, посветени на киното и театъра. Естествено, щетите и негативите са и за средата, и за плаката...
Във време на агресивна комерсиална реклама, качественият плакат, носещ социални и културни послания "влезе" в изложбените зали, което е безспорен знак за съпоставимост с останалите визуални форми, но изчезна от най-голямата и влиятелна галерия - улицата...
Възможно ли е тези парадокси да провокират и пораждат алтернативни посоки за развитието на плаката?
Един от възможните отговори е международният проект "Контакт", с чиято изложба Триеналето отбелязва своята 20-ата годишнина.
Колекцията „Контакт” е формирана от плакати, създадени по покана на триеналето – дело на художници от различни страни и различни поколения. Изложбата обединява плакатите от анонимния конкурс за млади български автори и дебютанти с тези на специално поканените утвърдени имена от света на плаката, включително и на български артисти, носители на награди от триеналето.
Темата на проекта е общочовешка, разнопосочна, многопластова. Заредена е с очакване за наситени с провокация, ирония и емоции плакати.
Организаторите благодарят на всички автори за интереса към темата и участието им в изложбата и каталога, както и на Съюза на българските художници и на Столична община за разбирането и подкрепата.