СЪБИТИЯКУЛТУРЕН АФИШ

22 Окт

Пластове Галерия "Икар", София, ул.Бачо Киро 26-30, Бизнес център"Платинум", от 18:00 часа

Изложба-живопис на Васил Стоев

(11 октомври - 18 ноември 2016 г.)

 

Експозицията ще бъде открита от проф.Чавдар Попов.

 

За автора:

"Всъщност, израствайки в експресионистичния климат на ХХ век, Васил Стоев намери интелектуален начин да се обърне към вътрешната си реалност, към структурата на своите видения, към себе си като източник на колоритен блясък.
Той се разви не чрез рефлекса към художествения факт, а като логичен продукт на личния опит. Приказно-метафоричните сюжети, изградени с богато въображение, персонажите, застинали в ритуални пози, постепенно се стопиха в богатата му колористична гама, в чувствения му жест, сред изящно изваяни в единна тоналност живописни тонове."
Красимир Линков
Директор на Градска художествена галерия – Пловдив


"Зад тази структура на напрежение от противоречия изпъква основополагащият антагонизъм между фигура и причинност, създаващ базата на картинния език. Решителното акцентиране на този антагонизъм е в началото на европейското изкуство. Това не би следвало да се схваща като естетико-технически стилов приом на артиста, а по-скоро като изразно средство на извисено духовно и обществено себеосъществяване.
Този антагонизъм определя още мемориалните портрети на копските християни. Виждаме го в големите портрети на ренесансовия художник, на Дюрер и Холбайн, а художниците на двадесетото столетие го съзират по нов начин.
Доказателство за това са картините на Пабло Пикасо и Франсиз Бейкън. Напрежението на фигурата и основата представлява пластическа метафора на противоречието между индивида и света."
Улрих Ганзерт

 

"На пръв поглед картините на Васил Стоев изглеждат освободени, направени на един дъх, "изпяти". Това, разбира се, е едно тяхно качество. Но зад тази привидна живописна лекота се крие една неподозирана енергия на конструктивното начало. И тя проличава в организацията на композицията. Дори когато фигурата напълно отсъства, картинната структура се създава от контрасти. Най-често свободните, дори хаотични ярки мазки, които образуват фактурен "остров" в центъра на платното, са противопоставени на сравнително гладки едноцветни повърхности. Друг контраст се постига от съпоставянето на ярки и пастелни еднотонни петна. Учудващо e как "убити" тонове могат да станат източник на интензивно облъчване, как черното или сивото могат да загубят своята колоритна неутралност и да се превърнат в дълбоки цветове. Най-сетне и внезапната поява на линия-контур, която не обрисува, а само подчертава характерното в някаква фигура, се налага като "графичен" акцент върху живописната магма."
Проф. Иван Маразов

 

"... Васил Стоев е един от най-талантливите и известни български живописци от неговото поколение художници, чиито картини през последните няколко години все по-често се излагат и продават в престижни европейски /и не само европейски/ галерии и салони, а авторитетни специалисти и критици пишат за него ласкави отзиви и го определят като едно интересно и оригинално явление в съвременната българска живопис... "

Проф. д-р Стефан Станев



Изложби


Пон
Вт
Ср
Чет
Пет
Съб
Нед

Отиди на днес

Културен афиш