СЪБИТИЯКУЛТУРЕН АФИШ

1 Яну

80 години от основаването на "Хюлет-Пакард"

80 години от основаването на технологичната компания "Хюлет-Пакард" /1939/ от инженерите Уилям Хюлет и Дейвид Пакард. След като завършват Станфордския университет двамата се установяват в Калифорния в двуетажна къща, в която Дейвид Пакард живее със съпругата си Люсил на първия етаж, а Уилиям Хюлет Ц в пристройката на къщата. До къщата имало и дървен гараж, който бил обявен за работилницата на Хюлет и Пакард. Веднага след като се нанасят, двамата отварят чертежите и започват да мислят за първия си комерсиален продукт. Девет години по-рано Уилям Хюлет имал идея за използването на електрическа крушка в аудио осцилатор (електрическо устроиство, използвано от звуковите инженери), която да регулира изводите му без да причинява разсейвания. Използвайки тази идея, Уилям Хюлет успял да проектира осцилатор, по-стабилен, евтин и точен от останалите, произвеждани по това време. Първият експеримент бил осъществен в лабораториите на проф. Фредерик Терман, а Уилям Хюлет го обявил за успешен. По-късно го занесъл на конференция на радио инженери, които останали очаровани от иновативия продукт. Уилям Хюлет и Дейвид Пакард решили прототипът да бъде разработен в комерсиално производство. За да го започнат обаче, двамата инвестирали специално заделените за целта 538 долара, част от които Ц взети назаем от подкрепящия ги във всякакви моменти проф. Фредерик Терман. Двамата приятели създали първите си няколко аудио осцилатори. Всичко протичало в дървената работилница, докато не дошло време да боядисат панелите на корпуса. Тъй като нямали машини за печене на боята, те изпекли панелите в семейната фурна. Осцилаторът го нарекли 200А. Историята с избирането на името на фирмата е нестандартна Ц двамата решили да хвърлят монета, за да определят как да се казва фирмата Ц Хюлет-Пакард или Пакард-Хюлет. Спечелил Уилям Пакард, но се замислил и решил, че Хюлет-Пакард му звучи по-добре. Така името на новата компания вече било избрано. Двамата заснели машината и направили брошура за нея, която копирали 25 пъти, а копията изпратили по списък до 25 евентуални клиенти, намерени и препоръчани лично от проф. Фредерик Терман. Цената, която поставили на новия HP 200A била 54.40 долара. Това специфично число не се дължи на определени сметки и маркетингови стратегии, а било избрано, за да подсеща клиентите за известен американски слоган "54-40 or Fight!" ("54.4 или битка!"), свързан със спора между САЩ и Великобритания за територията на Орегон, която се намирала западно от планините Роки, между 42 и 54.4 градуса, северна географска ширина. Конкурентните устройства от този тип по това време са стрували между 200 и 600 долара. В края на 1939 г. "Хюлет-Пакард" декларират доход от 5369 долара и 1539 долара чиста печалба. Един от първите по-голями клиенти на "Хюлет-Пакард" е компанията "Уолт Дисни", която през 1940 г. закупува 8 осцилатора модел 200B за филма "Фантазия".



Събития


Пон
Вт
Ср
Чет
Пет
Съб
Нед

Отиди на днес

Културен афиш